Få nødvendig digital kompetanse som leder! Sky (Cloud) og markedsføring
På dette kurset lærer du om sky (Cloud) og markedsføring i digitale kanaler med fokus på valg og bruk av digitalisering og hvordan det kan bidra til å nå målene. Mange virksomheter har allerede deler av eller alle digitale tjenester i skyen, og overgang til sky handler helt enkelt om å lykkes med den digitaliseringen bedriften trenger for effektiv og konkurransedyktig drift.
Kurset passer for ledere på alle nivåer i ulike bransjer. Du som leder har ansvar og vi hjelper deg å lykkes med den digitale håndteringen som virksomheten din er en del av, både for å ha lovlig drift og skape og sikre verdiskapning fremover.
Kurset krever ingen forkunnskaper.
Dette er kursdag 4 av 4.
Ønsker du kun å melde deg på dette kurset, trykk på «Meld deg på» knapp.
Vi hjelper deg å lykkes med den digitale håndteringen som virksomheten din er en del av, både for å ha lovlig drift og skape og sikre verdiskapning fremover. Helt enkelt å lykkes i markedet du er en del av med det ansvaret du har. Du som leder har ansvar! Vi skal jobbe sammen med deg for å øke din kompetanse og øke sannsynligheten for å lykkes godt. Foreleser Torgeir Waterhouse vil lose deg trygt igjennom kurset på en god og forståelig måte.
Kursdag 4: Sky (Cloud) og markedsføring i digitale kanaler
Sky (Cloud) og tjenester på nett
Mange virksomheter har allerede deler av eller alle digitale tjenester i skyen. Overgang til sky handler helt enkelt om å lykkes med den teknologien bedriften trenger for effektiv og konkurransedyktig drift.
Ansvaret ligger hos lederen i å ta strategiske beslutninger om bruken av skytjenester. Dette omfatter å sikre dataintegritet gjennom hele skyplattformen, overholde budsjettrammer og juridiske forpliktelser knyttet til datalagring og -behandling, samt å utvikle planer for vekst og optimal utnyttelse av skyressurser. Lederen spiller en sentral rolle i å navigere organisasjonen gjennom den komplekse skylandskapet og sikre at bruk av skytjenester støtter organisasjonens overordnede mål og behov.
Markedsføring i digitale kanaler
Markedsføring består av en rekke virkemidler der sammensetningen vil variere fra virksomhet til virksomhet og bransje til bransje. I dag vil ofte digitale kanaler spille en sentral rolle i denne miksen. Det er viktig å sørge for at de samlede virkemidlene eller kanalene spiller sammen på en så god måte som mulig.
En moderne vinkling på markedsføring betyr altså at man må se på helheten av alle virkemidlene og hvordan samspillet mellom dem kan optimaliseres.
Det er lederens ansvar å utvikle helhetlige strategier for effektiv bruk av nettsider, sosiale medier og annen markedsføring for å støtte organisasjonens overordnede mål. Dette inkluderer å lede ressurser og team som jobber med disse plattformene, bygge og vedlikeholde merkevaren både offline og online. I tillegg må man sikre overholdelse av relevante regelverk og retningslinjer for all markedsføring.
Lederen må også være forberedt på å håndtere kriser, og det er viktig å ha klare planer og retningslinjer for å håndtere uforutsette situasjoner på en måte som støtter organisasjonens omdømme. Lederens evne til å tilpasse seg et dynamisk landskap er avgjørende for å oppnå suksess innenfor dette temaet.
Målgruppe
Ledere på alle nivåer i ulike bransjer og styremedlemmer som ønsker å styrke sin forståelse og kompetanse innen teknologiledelse.
Lær mer om kursserien
Ønsker du kun å melde deg på dette kurset, trykk på «Meld deg på» knapp.
Kursdag 1: Bærekraft og Anskaffelser
Kursdag 2: AI i praksis og Data
Kursdag 3: Digital sikkerhet og Personvern
Kursdag 4 Sky: (Cloud) og markedsføring i digitale kanaler
I samarbeid med Otte AS og Torgeir Waterhouse
Otte er spesialister på ledelsesrådgiving, også kjent som management consulting, med fokus på hvordan teknologi og regulering og politikk påvirker strategi, forretningsmodeller, organisering av virksomheten og mer. De bistår virksomheter med å tilpasse seg og å følge endringene, enten handler om organisering av virksomheten, utvikling av forretningsmodeller, behov for it-sikkerhet, etc. De fungerer som sparringspartner for ledere på flere nivå, ledergrupper og styrer, enten det er i interne eller eksterne prosesser, det kan være i møte med kunder, leverandører, media eller myndighetene.
Torgeir Waterhouse
Partner, Otte AS
Torgeir har jobbet med it og it-politikk i Forbrukerrådet og IKT-Norge i mer enn 20 år. Før oppstarten av Otte i 2019 kom han fra stillingen Direktør for internett og nye medier i IKT-Norge. I tillegg har Torgeir deltatt i flere offentlige utvalg, styrer og organisasjoner, som feks Lær Kidsa Koding, og gitt råd og bistått en lang rekke selskap og prosjekter. Han er en ettertraktet rådgiver, sparringspartner og foredragsholder, og benyttes ofte i mediene.
Dato og tid
- 03.09.2024 09:00–16:00
Program
08:30 – 09:00 Registrering og enkel servering
09:00 – 09:45 Kursstart – Sky (Cloud)
09:45 – 10:00 pause
10:00 – 10:45 Del 2
10:45 – 11:15 gruppesamtaler/diskusjoner (inkl pause)
11:15 – 12:00 Del 3
12:00 – 12:45 Lunsj
12:45 – 13:30 Markedsføring i digitale kanaler
13:30 – 13:45 pause
14:00 – 14:45 Del 2
14:45 – 15:15 gruppesamtaler/diskusjoner (inkl pause)
15:15 – 16:00 Del 3
Kurs
Totalpris
Kr 4 870,- for medlemmer av Norges bygg- og eiendomsforening
Kr 4 870,- for medlemmer av Norsk forening for vedlikehold
Kr 4 870,- for medlemmer av Kranteknisk Forening
Kr 5 290,- for øvrige deltakere
Pris inkluderer
- Deltakelse på kurset
- Pausebevertning
- Lunsj
- Digital tilgang til kursbevis
- Digital tilgang til presentasjoner